"Ha van szerepkör, amelynek művészei egyre ritkábbak és ennél fogva értékesebbek lesznek, akkor ezek közt elsősorban áll a naiváé. Természetes, mert hisz ez az egyetlen olyan szerepkör, amely a fiatalság minden üdeségét, kedvességét és báját követeli meg egy részről, másrészről pedig ugyanazt a nagy kiforrott egész és biztos mesterségbeli tudást, amelyet más feladatkörök művészei hosszú esztendők munkájával érlelnek meg magukban pályájuk delelőjén.
A Nemzeti Színháznak e nehezen található klenodium [kincs] dolgában is szerencséje volt. Szerencséje és okossága, amikor a színészakadémia két esztendő előtt végző növendékei közül megtalálta Bayor Gizit, aki mind e nehezen egyesíthető értékeket dúsan és szépségesen kapta ajándékul abból a bőség szaruból, amelyből titokzatos kezek a tehetséget osztják. Már növendék korában tűnt fel a Kicsinyek című dráma egyik főszerepében, Gárdonyi Annuskája hozta meg első igazi sikerét, s ez idei szezon kezdetén Gábor Andor Palikájának egyik finom és megható figurájában a kis Rizában már mint a Nemzeti Színház akkreditált új naivája kapott bőséges tapsot, méltóan sokat és nagyot kivételes talentumához művészi érettségéhez, mely az iskolai padból a legelsők közé emelte, vagy ha nem is a legelsők közé, legalább, oda ahol már csak egy lépés választja el ettől a kivételes rangfokozattól. Legutóbb, Csiki Gergely Nagymamájában, Márta szerepében, aratott igaz, meleg sikert.”
A lelkes méltatásból is kitűnik, hogy kezdetben Bajor elsősorban a kortárs magyar drámák naiva szerepeiben tűnt fel a kritikusoknak, bár klasszikus magyar és külföldi színművek hosszú sorában is szerepeltették. Első jelentősebb alakítása volt 1915 februárjában a Tartuffe-ben Orgon leányának, Marianne-nak szerepe, majd fellépett magyar klasszikusokban – Az ember tragédiájában (Gábor főangyal) és Gaál József A peleskei nótárius című énekes bohózatában (Fanny), és egy német klasszikusban is, a Nemzetiben1879 óta műsoron lévő, Michael Klapp szerzette Rosenkranz és Güldenstern című vígjátékban.
A színház 1915. május 2-án újította fel Gárdonyi Géza Annuska című vígjátékát, melynek címszerepében aratta Bajor Gizi első említésre méltó sikerét. Sorba jöttek a kisebb-nagyobb szerepek: Gábor Andor Palika című színművében Riza, Molnár Ferenc felfokozott érdeklődéssel övezett mirákulumában, A fehér felhőben az Angyal szerepében lépett a színpadra, míg Móricz Zsigmond Pacsirtaszójában már főszerepet osztott rá a direkció (A menyecske).
Bajor Gizi tehát a háború végére „a megfelelő pályára” állt, nevét a vezető művészek között emlegették, kikristályosodott, mely szerepkörben érhet el sikereket. A Nemzeti Színház szerzői neki írták a darabokat, rajongók hada várta esténként a művészbejárónál, sőt a Színházi Élet olvasói Intim Pistától arról is értesülhettek, hogy menyasszony, vőlegénye, dr. Vajda Ödön ügyvéd a háború kitörése óta a fronton harcolt.
A névjegy hátlapján a következő üzenet olvasható:
„Kérem Baronics Úr vegye fel a fizetésemet az Operánál. Köszönettel Beyer Gizi”
Több hasonló üzenet íródott Baronics úrnak, szinte az egész társulat megbízta gázsija felvételével. Volt, aki a keltezést sem feledte: 1914. október 16.
Baronics, a Nemzeti Színház irodaszolgája lehetett, aki az állami színházak – a Magyar Királyi Operaház és a Nemzeti Színház közös gazdasági hivatalában, az Operában felvette a Nemzeti Színház művészeinek fizetését. Az állami színházakban szünet volt ekkor, próbákat, előadásokat nem tartottak, a háború gyors befejezésére várt mindenki – valószínűleg otthon.
Csiszár Mirella